Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Консультаційний центр (Приймальна комісія):
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документообігу
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
        
           Пошук    
  
Укр.
 

Таксономія Блума як ефективна модель викладання англійської мови

10:32, 05-10-2021
 
 

У сучасних швидко мінливих умовах інформаційного суспільства студенти потребують не стільки готової інформації, скільки методів її отримання, осмислення і застосування. У сфері освіти це веде до зростання інтересу з боку педагогів як до проблеми формування і розвитку у студентів навичок академічного письма / читання на заняттях англійської мови, так і до проблеми ефективної постановки педагогічних цілей.

Проблема ефективного педагогічного цілепокладання для розвитку навичок академічного письма / читання англійською мовою є однією з головних в Державному університеті телекомунікацій. При цьому мета навчання визначає якими знаннями, вміннями і навичками повинен володіти студент після закінчення курсу «Англійська мова», а завдання навчання на заняттях англійської мови відповідають на питання, як рухатися до мети.

Найвідомішою моделлю, яка описує і поєднує як процес розвитку навичок, так і цілі освіти, є таксономія Блума (Bloom's Taxonomy), яка активно застосовується викладачами кафедри англійської мови ДУТ. Таксономія (від грец. taxis - розташування, лад, порядок і nomos - закон) -  теорія класифікації і систематизації складно організованих областей дійсності, зазвичай мають ієрархічну побудову (органічний світ, об'єкти географії, геології, мовознавства, етнографії і т.д.) [ 2].

Таксономія охоплює когнітивну область і вмістить в собі шість категорій цілей представлених від самого базового до самого просунутого з поділом їх на наступні:

  1. Знання конкретного матеріалу, термінології, фактів, визначень, критеріїв і т.д., де діяльність студента зводиться до запам'ятовування. Ключові слова в завданнях: define, fill in the gaps, spell, match, memorise, etc.
  2. Розуміння полягає в умінні перефразувати головну думку. Ключові слова в завданнях: retell in your own words, what is the main idea of, put in correct order, etc.
  3. Застосування отриманих знань, вимагає від студента умінь використовувати інформацію або концепцію в новій ситуації. Ключові слова в завданнях: apply, give an example, how is sth related to sth, could this have happened in, etc.
  4. Аналіз формує навички мислення високого рівня за допомогою наступних завдань: classify sth. according to sth., what evidence can you present for, etc.
  5. Синтез (розробка плану і можливої системи дій та абстрактних відносин) спрямований на формування навичок узагальнення, з'єднання ідей для створення чогось нового, групувати, узагальнювати, реконструювати. Ключові слова в завданнях: predict, pretend, produce, what ideas can you add to, how would you design a new, etc.
  6. Оцінка покликана формувати судження на основі існуючих даних та зовнішніх критеріях. Завдання для формування цього рівня мислення містять слова: justify, prioritize, rank, rate, do you agree that, what criteria would you use to assess, etc. [1]

Таким чином, слід зазначити, що основною перевагою таксономії Блума є те, що мислення представлено в ній в структурованій і доступній для практики формі, і основне завдання викладача полягає у підвищенні ефективності навчальної діяльності в області вивчення англійської мови, використовуючи дану модель в її логічній послідовності від простого до складного.

 

Література

  1. Anderson, L., Krathwohl, D. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing. - New York: Longman.
  2. Биологический энциклопедический словарь. М. С. Гиляров, А. А. Бабаев, Г. Г. Винберг, Г. А. Заварзин и др. — 2-е изд., исправл. — М.: Сов. Энциклопедия, 1986. – 864 c

Науково-методичне повідомлення підготувала
доцент кафедри англійської мови Корж О. Ю.

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Радіоелектронні пристрої, системи та комплекси

Проектування, побудова та технічна експлуатація сучасних радіоелектронних пристроїв та систем. Знання сучасної елементної бази яка застосовується при розробці радіоелектронних, телекомунікаційних, електронно-обчислювальних засобів. Створення програмного забезпечення для проектування радіоелектронних пристроїв та систем, систем автоматизованого проектування радіоелектронної апаратури (САПР).

Схемотехнічне проектування вузлів та пристроїв, призначених для генерування, формування, приймання та підсилення радіосигналів. Сучасні знання в області цифрової обробки сигналів та в цифрових методах реалізації радіотехнічних систем.

Радіоелектронні пристрої, системи та комплекси

Проектування, побудова та технічна експлуатація сучасних радіоелектронних пристроїв та систем. Знання сучасної елементної бази яка застосовується при розробці радіоелектронних, телекомунікаційних, електронно-обчислювальних засобів. Створення програмного забезпечення для проектування радіоелектронних пристроїв та систем, систем автоматизованого проектування радіоелектронної апаратури (САПР).

Схемотехнічне проектування вузлів та пристроїв, призначених для генерування, формування, приймання та підсилення радіосигналів. Сучасні знання в області цифрової обробки сигналів та в цифрових методах реалізації радіотехнічних систем.

Переглядів: 8 157
Отримайте консультацію

Дізнайтесь про переваги навчання в ДУІКТ